Eat for Change
Ett personligt engagemang
Jag har fått vara med och driva ett matprojekt med socialt och ekologiskt hållbart fokus. Mitt ansvar var att förpacka, branda och ta fram en kommunikativ plattform. Då jag under våren 2018 gick "Berghs Digital Upgrade om UX" tog jag med mig Eat for Change till utbildningen och lockade med mig de bästa klasskamrater jag kunnat tänka mig. Tillsammans skapade vi "Eat For Change".
Onlinebeställning • Foodtruck
Foodtruck med onlinebeställning
Vi ägnade en dag på Nytorget och intervjuade målgruppen. Det visade sig att väldigt många tycker det tar lång tid att handla lunchmat och önskar kunna förbeställa via en hemsida.
Vilket är effektmålet med foodtruck
Med en beställnings-tjänst på hemsidan går det lätt att konvertering. Vi kom fram till att denna tjänst även skulle tas ut på food trucken, inte bara för Eat For Change Catering.
En vecka för user research
Vi gjorde flera intervjuer, enkäter, kundresor, personas och effektkartor för både foodtruck och catering. Foodtruck är viktig för varumärket och att skapa kännedom.
Onlinebeställning • Catering
Stans bästa catering
Mat från världens alla håll, med smaker och kryddor som du kommer älska. Eat For Change kommer lanseras någon gång vid årsskiftet. Initialt på Södermalm i Stockholm. Tanken är att kök öppnas i orter där jobb behövs.
Catering, det säkraste kortet
Under vår user research svarade fler än 100 chefer på företag att de skulle uppskatta en catering tjänst som Eat For Change. Konkurrensen mellan foodtrucks blir tuffare för varje år, men en bra catering saknar många.
En efterlängtad kundresa
Många företag vill göra gott men upplever att tiden inte räcker till. Att bara skänka pengar känns inte alltid som det mest innovativa. Men att stödja och beställa från Eat For Change skulle vara ett utmärkt sätt.