Det vandrande huset i Hallunda

 

Ny identitet till Folkets Hus

Det är idag svåra tider för all kulturverksamhet. Hallunda Folkets hus som är ett av Sveriges största behövde en ny grafisk profil. Jag fick helt fria händer att ge ett förslag vilket utmynnade i en strikt grafisk logga men samtidigt med ett personligt och kreativt uttryck. Min idé är att A:et i loggan är huset som drivs av människorna. Dvs jag ville ge en känsla av lokalt ägande. Idén är också skalbar då huset kan bli allt möjlig som tex restaurang, biograf bibliotek mm.

Med andra ord har huset fått en egen personlighet med ett livligtuttryck. Huset förflyttar sig lätt mellan olika aktiviteter inom Hallunda Folkets Hus. Frejas Kök är tex husets restaurang. Biografen får också en egen logga. Vidare bjuder logotypen på möjlighet till tryck på kläder, affischer, muggar mm. Vi har också gjort örhängen och broscher av huset. Internt har den nya identiteten emottagits med stor engagemang.