Black Lizzy
Jag är för närvarande (sedan mars 2022) lyckligt anställd som senior AD / UI / produktdesigner- på en av Sveriges bästa digitala designbyrå.
UNICEF
Jag har under drygt ett år (2022-nu) designat om UNICEFS hemsida, projektet är pågående men avslutas nu i slutet av Maj.
Hallunda Folkets Hus
Jag har tagit fram en grafisk identitet och visuell profil för Hallunda Folkets Hus.
Stockholms Tekniska Institut
Under höstterminen har jag undervisat i UI design för en klass på Stockholms Tekniska Institut. På Black Lizzy får jag också chans att tillsammans med ett team utveckla min egna affärsidé om en app som riktar sig till barn med dyslexi.
Företagsakademin
Kunden behöver nå ut till en bredare målgrupp. Hemsidan ska uppgraderas. Black Lizzy har fått i uppdrag att se över hemsidan samt den visuella identiteten. Jag har tillsammans med min kollega Ida Gudrunsdotter tagit fram en enkel och tydlig struktur för Företagsakademins hemsida (ej lanserad ännu)
Antrop
(Jan 2021- Nov 2021) – Frilansande AD / UI designer
Frilansade för webbyrån Antrop under corona-pandemin.
Enigo
Jag designade om Enigos webshop,
SIDA
Inför organisationens stora flytt från stan till Kista illustrerade jag upp kontorsmiljöerna för att skapa en positiv känsla för de anställda inför flytten.
Socialstyrelsen
Jag designade för kunden i syfte att tillgänglighetsanpassa all information gälland Covid.
Winston
Anställd senior Art Director / UI designer 2019-2020
RFSU
När RFSU (Riksförbundet för Sexuell Upplysning) var i färd med att skapa en digital plattform - vars funktion skulle vara att förenkla undervisningen om sex och samlevnad - tilldelades Anna ansvaret att ta fram en digital design i enlighet med RFSU ́s existerande grafiska profil för print.
Jernhusen
När det statliga företag Jernhusen, som äger och förvaltar fastigheter knutna till Sveriges järnvägsnät, skulle ta ta fram en ny design av Jernhusens befintliga intranät kopplades Anna in som kreativt ansvarig för att skapa ett välkomnande, inspirerande och varmt intranät.
A nobel design
Från 2010 fram till 2019frilansade jag som Art director och digital designer. Ett urval av mina uppdrag:
OssDsign
När det medicintekniska företaget OssDsign skulle omforma sin marknadspositionering, i såväl traditionella som digitala kanaler, fungerade Anna som kreativt ansvarig för att fram ett tidlöst visuellt koncept, vars mål var att markant särskilja sig från branschtypiska visuella uttryck. OssDsign använder Annas kommunikativa plattform än idag.
TOBII TECHNOLOGY | (aug 2012 - dec 2013) – Frilansande Creative Art Director, Strateg
Inför en produktlansering av Tobii 2014, vilket riktade sig till personer med funktionshinder, behövdes det göras en omfattande grafisk omvandling av bolagets mjukvara som skapa förutsättningar för mänskligt beteende och användargränssnitt som är anpassade till oss människor, med eyetracking som bas
Mäklarringen
Den digitala byrån Limetta anlitade mig för att vinna en ansedd kundpitch. Uppdraget var att skapa ett visuellt koncept och redesign av en mäklarfirmas hemsida. Limetta vann pitchen pga av min idé att lägga fokus på fastigheternas närområden istället för förväntade bilder på stylade interiörer.
Mäklarringen
I och med att Liber, Sveriges äldsta och mest välrenommerade läromedelsföretag, skulle ta fram en visuell design för kundens digitala kanaler kopplades jag in som kreativt ansvarig.
Fontana Food
I omvandling av Fontanas visuella identitet anlitades jag som kreativ ansvarig att med en operativ roll hantera allt från förpackningsdesign till kommunikativ strategi och formgivning av kampanjer, DR och annonser.
Nobel & Radon
Tillsammans med Vidka Radon grundade och drev jag en reklambyrå, som på kort tid lyckades knyta sig an många långa och trogna kundrelationer. Byråns fokusområde var att göra målgrupp researcher och utifrån den skapa en ny visuell identitet, tonalitet och kreativ kommunikationsplattform.
Exempel på byråns kunder: Jakobsbergs Centrum, Roslagens Sparbank, Lantmännen, Näsby Park Centrum, Credentia