En visuell resa innan köp

Då den digitala byrån Limetta, inte hade tid fick jag i uppdrag att ta fram en design av hemsida till Mäklarringen. Under min kreativa fas funderade jag över varför man får se så lite av omgivningen då man söker bostad. Då kom jag på idén att besökaren kan med ett klick få en visuell upplevelse över närområdet. På så vis skapar man möjlighet för köparen som tex bor i Göteborg och söker bostad i Ekerö att bilda en uppfattning om området.

 
top-image.jpg
 

En lägenhet i ett hus
i ett område i
en stad i ett land

Tanken är att funktionen ska samla bilder från närområdet, såsom parker, promenadstråk, andra byggnader, flygplansvyer, simhallar osv. Dessutom fick jag idén att Mäklarringen kan sälja vissa bilder till olika intressanta företag och butiker. Som tandläkare eller inredningsbutiker.

 
liten1b.jpg

Sober och enkel design

Eftersom mitt uppdrag var att bara göra en redesign och helt rätta mig av Mäklarringens befintliga visuella identitet gav min kreativa idé krydda över lay outen utan att inkräkta över varumärkets grafiska profil.

liten2b.jpg

Enkel och snabb sök

Jag googlade mycket på andra sajter som hade smarta sökfunktioner och kom fram till en lösning som uppskattades av kund.